Rozhodol som sa znížiť moje telekomunikačné náklady. Doteraz som platil DSL pripojenie na internet Slovanetu a DSL prípojeku, telefónnu linku, a hlasovú službu telekomu. Urobil som celkom logický krok. Z pevnej linky netelefonujem veľa a potrebujem ju hlavne, aby sa ku mne mohli dovolať. Povedal som si 4G internet bez telefónnej linky a k tomu VoIP (telefón cez internet) mi bude úplne stačiť a bude ma to stáť menej ako polovicu z toho, čo platím dnes.
Bol som v pokušení úplne prerušiť spoluprácu so slovenskými telekomunistami a skúsiť to s niektorým z veľkých providerov (aj keď oni si linku aj tak musia prenajať o ST, ale to je ich vec). Naštval ma však aj Slovanet. Mám síce flat program (dátovo neobmedzené pripojenie) ale teraz si zmysleli, že užívateľom, ktorí dosiahnu určitý objem prenesených dát (obojsmerne bez ohľadu na výkendy a pracovné dni) znížia až do konca daného mesiaca rýchlosť na 56 Kb/s!!!! Je to takmer ako keby vám vypli pripojenie (z 1500 na 56, to je rozdiel!). Urobili mi to dvakrát na viac ako týždeň a povedal som si: "Končím!!!!")
Nakoniec som si povedal, že to predsa len skúsim s Telekomom. Už dávnejšie som s nimi nezažil väčšiu nepríjemnosť a asi mi to chýbalo. (Približne pred štyrmi rokmi nám bez oznámenia zmenili tel. číslo a keď sme po niekoľkých dňoch zistili, že sa k nám nedá dovolať, tak po telefonáte na poruchy nám povedali, že už máme iné telefónne číslo. Na naše začudovanie pani na druhom konci linky nám odpovedala rečníckou otázkou: "A chlapci vám nepovedali?") Dúfal som, že pod krídlami nadnárodného koncernu si už všimli, že socializmus sa skončil.
Pred dvoma týždňami som teda zavolal na ich zákaznícke číslo a objednal som si 4G internet a k tomu VoIP. Zistil som však, že do konca mesiaca to už nestihnú, tak sme sa dohodli, že mi to zriadia do 1. novembra. Utekal som ešte rýchlo do Slovanetu, aby posunuli výpoveď zmluvy ešte o mesiac, čert to ber, tých 600 Sk.
Dnes 8. októbra som zistil, že mi nefunguje telefón. Keď mi na poruchách povedali, že moje číslo nemajú v databáze, začal som tušiť najhoršie. Na zákazníckej linke mi potvrdili, čoho som sa obával. Linku mi včera zrušili bez akéhoľkovek upovedomenia, hoci som žiadal, aby to bolo až ku koncu októbra. Neviem načo si pýtali moje číslo na mobil. Asi len na to, aby to mohli zapísať do zmluvy.
Jej návrh mi poštou prišiel pred niekoľkými dňami a je im jedno, že som ho ešte nepodpísal a neposlal späť. Už som bez telefónu. Starostlivosť o zákazníka ako vyšitá!
Vážení slovenskí telekomunisti, prezdraďte mi Kde sa u vás berie toľká tuposť a neschopnosť?