reklama

Ešte raz k tzv. intelignentnému dizajnu

Je takmer neuveriteľné, že ešte v 21. storočí, viac ako 150 rokov po uvedení Darwinovej evolučnej teórie založenej na princípe prirodzeného výberu, sa v rozvinutých krajinách diskutuje o tom, či by sa kreacionizmus nemal učiť v školách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (86)

Ako som už napísal minule, pár diskusii s priateľmi ma vyprokovovalo, aby som si trocha lepšie posvietil na spor evolúcia vs. kreacionizmus.

Následná diskusia ma doviedla k tomu, že som sa trochu lepšie pozrel aj na Dawkinsa, veľkého popularizátora Darwinovej evolučnej teórie. Kreacionistickú knižku Kauza stvoriteľ od Lee Strobela som prečítal už dávnejšie a tak ma sklamala svojou neuveriteľnou povrchnosťou, že som nemal ani najmenší dôvod zapochybovať o tom, že evolučná teória je pravdivá.

Keď som si však prečítal Dawkinsovho Slepého hodinára a neskôr aj Boží blud, ostal som fascinovaný nielen jednoduchosťou jeho vysvetlení ale hlavne hĺbkou jeho myšlienok a mimoriadnou prepracovanosťou jeho argumentov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dovtedy som si myslel, ako som už napísal, že náboženskí odporcovia evolučnej teórie (iní prakticky ani nie sú) vymýšľaju kreacionistické alternatívy k nej (a nie napríklad ku kvantovej teórii) hlavne preto, že jej základné princípy sú jednoduché a aj bežný človek môže ľahko podľahnúť pocitu, že je v tejto oblasti odborníkom.

Zistil som však, že to nie je jediný a asi ani najhlavnejší dôvod. Po prečítaní Dawkinsa som si veľmi jasne uvedomil, že tak ako sa Newtonove zákony stali univerzálnym kľúčom k pochopeniu dynamiky, tak ako sa objav atómu stal základným princípom ktorý zrazu umožnil vysvetliť celú chémiu, tak Darwinova teória prirodzeného výberu (neskôr doplnená o genetiku) odrazu vysvetlila celú biológiu a umožnila pochopiť mnohé javy, ku ktorým sa dovtedy vyjadrovali len filozofi a teológovia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Náboženskí vodcovia, ktorí sa v predošlých storočiach už museli vzdať svojho spôsobu vysvetľovania pohybu nebeských telies, príčin blesku a elektrických javov, teraz prichádzajú aj o svoju autoritu v oblasti učenia o podstate života či o pôvode človeka a dokonca i o podstate morálky a priestor, kde môžu ovplyvňovať ľudské myslenie svojimi telogickými konštrukciami sa im nebezpečne zúžil.

Mnohí cítia, že prichádzajú o svoju moc a keď už nemôžu zhatiť vedecký výskum, hľadajú aspoň všetky možné spôsoby a zabrániť rozširovaniu vedeckého poznania medzi ľudí.

Nie všetci to zrejme robia zo zištných dôvodov ale hlavne v USA sa vo fundamentalstických náboženských kruhoch točia také prachy, že tí, čo z nich ťažia sa nezastavia pred ničím aby svojimi kreacionistickými bludmi zasiahli čo najväčšie množstvo svojich súčasných i potenciálnych ovečiek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Väčšina z nich sa zaštiťuje Božím slovom a tvrdí, že tak robia v mene nášho Pána Ježiša Krista. Keby však ten bol ešte stále v hrobe, tak sa tam nie obracia, ale točí sa ako vrtuľa.

Miro Koseček

Miro Koseček

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  218x

Jeden z tých 926 nešťastníkov, ktorý v minulých voľbách chcel voliť PS-Spolu, ale v poslednej chvíli sa rozhodol hodiť to KDH, lebo chcel, aby sa aj oni dostali do parlamentu. Tento rok to napravím, volím PS! Tento blog nie je nijakým spôsobom sponzorovaný žiadnou politickou stranou. Zoznam autorových rubrík:  Spiritualita a duchovný životEkonomika, politikaSpoločnosťFotoRozvoj osobnostiBusiness intelligence, OLAP, DSúkromnéNezaradenéUmelá inteligencia

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu